loader

InFamous 2 zmienia Cole'a z "superbohatera" w "półboga"

Tuż przed publiczną premierą inFamous 2 na targach Eurogamer Expo w ten weekend, Darren Bridges z Sucker Punch opowiedział nam o nowym demie, prezentując ulepszoną, bardziej dziurawą walkę wręcz i nowe, super-destrukcyjne moce.

Wybaczcie, że od tej pory będę unikał błędnej kapitalizacji. To cholernie upierdliwe w pisaniu.

Po ustanowieniu Cole'a jako sympatycznego superbohatera w Empire City w Infamous, Sucker Punch stawia czoła innemu rodzajowi wyzwania w sequelu. Gracz rozpoczyna grę Infamous 2 ze wszystkimi oryginalnymi mocami Cole'a - elektro-rakietami, granatami pulsacyjnymi, burzami elektrycznymi - nietkniętymi; nie ma tajemniczego wydarzenia, które w dogodny sposób pozbawia go zdolności, prowadząc do ponownego ich złożenia w trakcie gry. Zamiast tego deweloper musiał znaleźć sposób na to, abyś poczuł się jeszcze potężniejszy niż wcześniej.

"Infamous było opowieścią o przejściu od zera do bohatera, historią pochodzenia", wyjaśnia Darren, "ale w Infamous 2 zaczynasz jako superbohater. Ludzie mogli już o tobie słyszeć z Empire City". Na początku Infamous 2 Cole wpada na Bestię, faceta, który jest o wiele potężniejszy od niego, i zdaje sobie sprawę, że to, co jest teraz, nie jest wystarczająco potężne; musi dalej rozwijać swoją moc. Infamous 2 to opowieść o tym, jak już jako superbohater, na tym nowym obszarze, staje się - nie wiem, co będzie dalej - półbogiem".

Nowe zdolności odgrywają tu kluczową rolę. Nie jestem w stanie wycisnąć z Darrena nic na temat lodowych mocy, o których wspominano w zwiastunie, ale mogę podnosić samochody i rzucać nimi w wieże strażnicze milicji w jednym scenariuszu, a w innym rzucać naładowanymi elektrycznie wirami, które niszczą całe ulice. Wrogowie w Infamous 2 pochodzą z dobrze wyposażonej armii, która chce, aby wszyscy mutanci - w tym Cole, obdarzony mocą błyskawicy nadczłowiek - zostali oczyszczeni z miasta New Marais, bagnistego Nowego Orleanu, który stanowi tło akcji.

Miasto nie jest jednak tylko kosmetyką. Unikalna i zróżnicowana architektura New Marais, z werandami i balkonami opartymi na filarach, jest o wiele bardziej przystosowana do zniszczenia, co z kolei sprawia, że czujesz się bardziej jak superbohater. Cole może - dość niestosownie, gdy teraz o tym myślę - zniszczyć całe ulice za pomocą elektrycznego tornada, a także rozbijać wrogów przez delikatne balkony aż do poziomu ulicy.

"Skupiamy się na różnorodności"

Cole ma teraz nową elektryczną broń do walki wręcz, co znacząco zmienia odczucia podczas walki. Walka z bliska jest dopracowana pod względem choreografii i przypisana tylko do przycisku Square; w walce z wieloma przeciwnikami możesz wybrać kierunek następnego uderzenia Cole'a. Jednak w przypadku silniejszych przeciwników - takich jak mutant, który wyskakuje z ziemi i szarżuje na mnie pod koniec dema - rakiety są bardziej niezawodnym rozwiązaniem.

"Skupiamy się teraz na zróżnicowaniu otoczenia" - mówi Bridges, zapytany, dlaczego studio zmieniło scenerię z drapaczy chmur na bagna. "Jest wiele rzeczy, które są interesujące w mieście typu nowoorleańskiego. Kultura jest naprawdę interesująca, muzyka, jest tam mnóstwo różnych stylów architektonicznych - rzeczy, których nie zobaczysz w bardziej ogólnym mieście podobnym do Nowego Jorku."

Nowe Marais jest również bardziej naturalne do przemierzania. Skakanie po przewodach elektrycznych tuż nad poziomem ulicy jest bardziej zabawne niż wspinanie się na drapacze chmur w Empire City. Architektura jest interaktywna, tworząc gigantyczny "jungle gym", po którym można skakać. Darren twierdzi, że przemierzanie miasta ma w sobie coś z oldschoolowego Tony'ego Hawka - kiedy połączysz bieganie po liniach energetycznych z parkourem, daje to poczucie prędkości, z którym gry z otwartym światem często mają problemy.

Wzmocnione supermoce powodują wiele szkód ubocznych. System karmy w oryginalnym Infamous - dzięki któremu mieszkańcy Empire City reagowali na Cole'a inaczej, w zależności od tego, jak używał swoich mocy - ma być rzekomo bardziej realistyczny w sequelu, ale trudno sobie wyobrazić, dlaczego ludzie mieliby polubić faceta, który pojawia się i niszczy pół miasta burzą elektryczną.

"Jeśli system karmy miałby wpływ na to, jak przyjemna jest gra, to nie byłby to dobry dodatek" - mówi Bridges. "To jak moralność w filmach akcji; aby uratować jedną osobę, jeśli zniszczysz 20 samochodów, to będzie to słuszne".

Cole jest bez swojej poobijanej kurtki w New Marais, co było pierwotnym powodem zmiany jego wyglądu - nie miało sensu, aby biegał po gorącym i wilgotnym Południu w warstwach. Bardziej drastyczne zmiany w wyglądzie Cole'a - zwłaszcza jego włosy i nowe tatuaże - wywołały taką wrzawę, że Sucker Punch przeprojektowało go ponownie, aby bardziej przypominał bohatera oryginalnej gry.

Biorąc pod uwagę, że Infamous był tak szeroko chwalony za scenariusz, być może nie powinno być dla Sucker Punch takim zaskoczeniem, gdy ludzie tak gwałtownie zareagowali na przeprojektowanie Cole'a. Darren mówi jednak, że zespół nie zdawał sobie sprawy, że gracze tak bardzo się z nim zżyli.

'Tęsknimy za starym Cole'em, co się stało?

"Kiedy zaprezentowaliśmy to na E3 i ludzie mówili 'Tęsknimy za starym Cole'em, co się stało?' - zupełnie się tego nie spodziewaliśmy. Nasza perspektywa była taka, że siła [Infamous] tkwiła w rozgrywce" - wyjaśnia.

"Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że zmiana wyglądu postaci sprawi, że ludzie poczują się tak, jakby całkowicie stracili oryginalnego bohatera. Dla nas było to tak, jakby to był ten sam facet, tylko ma inne ubrania i trochę odrosły mu włosy, wiesz?".

Mimo to, jeśli ludzie się złoszczą, gdy wprowadzasz zmiany, to znaczy, że prawie na pewno robiłeś coś dobrze za pierwszym razem.

"Z jednej strony byliśmy jak 'Jak sobie z tym poradzimy?', ale z drugiej strony miło było wiedzieć, że ludzie polubili Cole'a," mówi Bridges.

Zmienił się jednak jego aktor głosowy, aby dostosować się do motion-capture i trójwymiarowych scenek. "Aspekt prezentacji w Niesławnym 2 to coś, na czym naprawdę się skupiamy" - mówi Darren. "Nagrywamy obraz i dźwięk w jednym spektaklu, aby naprawdę spróbować dostarczyć dobrą historię, w sposób, który uchwyci subtelności aktorów.

"[Komiksowe] cutscenki 2D są jednym z głównych elementów gry Infamous i nie chcemy tego zaprzepaścić. Chodzi o opowiedzenie historii w sposób, który sprawi, że postacie będą bardziej wiarygodne."

Nigdy nie można powiedzieć wiele o grze na podstawie zaledwie kilku minut spędzonych w jej towarzystwie, ale wyraźnie widać, jak Infamous się zmieniło. Mając już silnik i pakiet mocy z pierwszej gry, Sucker Punch mogło być bardziej kreatywne w kwestii oprawy i tego, co można w niej robić. Znaczna część ostatniego półtora roku została poświęcona na zbudowanie miasta, w którym przebywanie sprawia jeszcze więcej przyjemności. Wciąż jest jednak wiele do odkrycia - między innymi te kuszące moce lodu.

Zobacz

Posiadacze Nintendo Switch mogą już doświadczyć pierwszego rozszerzenia do gry Science Fiction Action-RPG The Outer Worlds, ponieważ The Outer Worlds: Peril on Gorgon jest już dostępne do pobrania na popularną konsolę hybrydową Nintendo. Deweloper Obsidian Entertainment i wydawca Private Division ogłosili, że posiadacze Switcha mogą już 10 lutego zbadać upadek projektu Gorgon w...

Gatunek puzzle, (moim skromnym zdaniem) jest jednym z najbardziej wszechstronnych gatunków tam. Powodem tego jest to, że istnieje tak wiele sposobów, w których możemy opodatkować nasze mózgi. Na jednym końcu spektrum mamy gry słowne i łamigłówki liczbowe, które ludzie kończą od zawsze, a na drugim takie jak Myst. Jeśli ktoś z was ukończył Myst i Riven bez pomocy, to albo jest...

Deweloper i wydawca Oddworld Inhabitants opublikowali nowy zwiastun swojej nadchodzącej gry Oddworld: Soulstorm, pokazując niektóre z nowych funkcji rozgrywki w platformówkach action-adventure. Oddworld: Soulstorm ukaże się wiosną tego roku na PC, jako czasowy exclusive w Epic Game Store, PlayStation 4 i PlayStation 5. Najnowsza przygoda Oddworld Inhabitants to reimaginacja kultowego...