loader

Guerrilla twierdzi, że Killzone 3 będzie bardziej zróżnicowane niż Killzone 2

Podczas sesji deweloperskiej na Eurogamer Expo 2010, Steven Ter Heide z Guerrilla Games powiedział uczestnikom, że istnieją trzy główne problemy, z którymi borykają się gracze w Killzone 2: różnorodność, opóźnienia kontrolera i historia.

Różnorodność

Rozmawiając z Eurogamerem po sesji, Ter Heide powiedział, jak studio planuje rozwiązać te problemy w Killzone 3.

"Różnorodność jest trudna do wyjaśnienia. To, co ludzie komentowali najbardziej pod względem różnorodności, to same środowiska", powiedział. "Mówili, że przez pierwszą połowę gry utknąłeś w tych miejskich środowiskach. Czuli się jak w strzelance korytarzowej. Nie czuć było otwartości ani różnorodności. Końcówka gry była bardziej zróżnicowana, bo była też pustynia i statek kosmiczny. Ale większość ludzi nie dotarła aż tak daleko. Dotarli tylko do początkowego fragmentu.

"Co zabawne, niewielu ludzi kończy grę. To jest coś, co można zaobserwować w wielu grach. Śledzimy wiele z tych danych. Dzięki Trofeom i telemetrii, którą zbieramy z serwerów, możemy zobaczyć, gdzie ludzie często umierają, gdzie się wycofują i które punkty nie działają tak dobrze.

"Używamy tego, aby zrównoważyć to, co ludzie piszą na forach. Jeśli piszą, że to najlepsza rzecz w historii, albo że ukończenie tego zajęło mi dużo czasu, możemy spojrzeć na średni czas ukończenia. Możemy to zrównoważyć. Jest tam wielu wokalnych fanów, którzy krzyczą o wielu rzeczach. Ale musisz spojrzeć na to obiektywnie i zobaczyć, co jest prawdą.

"Dla nas różnorodność polegała na wprowadzeniu większej różnorodności w środowiskach. Tym razem zabierzemy cię na całą planetę, od obcych dżungli po lodowe równiny, które właśnie widziałeś, w kosmos, na nuklearne pustkowia, po nuklearne pozostałości po mieście. Ale jednocześnie ważna była różnorodność rzeczy, które robisz z minuty na minutę. Przede wszystkim jest to gra, w której jedyna interakcja ze światem odbywa się za pomocą broni. Chcieliśmy się więc upewnić, że są różne rzeczy, które możesz robić, a także różne sposoby, w jakie możesz w nią grać."

Lagi kontrolera

Jeśli chodzi o opóźnienie kontrolera, Ter Heide powiedział, że "nie powinno go być" w Killzone 2, a powodem tego było to, że studio "przyzwyczaiło się do tego, że konfiguracja przycisków jest w określony sposób" podczas trzyletniego okresu rozwoju gry. Powiedział również, że zespół "nie uzyskał wystarczającej ilości obiektywnych danych, aby usunąć tego typu błędy".

"Są błędy i nie powinno ich tam być", powiedział. "Jeśli naciśniesz przycisk, coś powinno wydarzyć się na ekranie. To jest tak proste, jak to".

Historia

W Killzone 3, zespół skupia się bardziej niż wcześniej na kulturze Helghastów, pokazując rzeczy z ich perspektywy i dając graczom historię, która powinna wyjaśnić, dlaczego robią pewne rzeczy w trakcie rozgrywki.

"Robimy wiele różnych rzeczy. Czym jest historia dla niektórych ludzi? Dla niektórych ludzi to rzeczy, które robisz i twoje cele, aby miały one sens i abyś miał kontekst, dlaczego robisz pewne rzeczy", powiedział Ter Heide. "To dość proste do zrobienia. To nie jest nadrzędna historia. Chodzi bardziej o zrozumienie, dlaczego tam jesteś i co musisz zrobić, a twoje ciało daje odpowiednie informacje zwrotne na temat tego, co robisz. To jest coś, czym musieliśmy się zająć.

"Wiele osób komentuje kulturę Helghastów i chce wiedzieć, jak wygląda ich planeta i jak wygląda ich życie. Dlatego w Killzone 3 skupiamy się bardziej na stronie Helghastów. Pojawią się cut-scenki z perspektywy Helghastów. Pokażemy ci, co dzieje się na świecie, dlaczego tak się dzieje i jakie są ich plany. Dostaniesz więcej wglądu w to, co sprawia, że ci wrogowie tykają. To jest ważne.

"A jako szatę graficzną dla całości wzięliśmy wskazówki od, jak nam się wydaje, kilku facetów, którzy odwalili kawał dobrej roboty z opowiadaniem historii: chłopaki z Naughty Dog z Uncharted 2. Zastanawialiśmy się, dlaczego ludzie to podchwycili? Co sprawia, że ta opowieść jest tak dobra? Nie traktują siebie zbyt poważnie. Możesz się dobrze bawić."

Zobacz

Posiadacze Nintendo Switch mogą już doświadczyć pierwszego rozszerzenia do gry Science Fiction Action-RPG The Outer Worlds, ponieważ The Outer Worlds: Peril on Gorgon jest już dostępne do pobrania na popularną konsolę hybrydową Nintendo. Deweloper Obsidian Entertainment i wydawca Private Division ogłosili, że posiadacze Switcha mogą już 10 lutego zbadać upadek projektu Gorgon w...

Gatunek puzzle, (moim skromnym zdaniem) jest jednym z najbardziej wszechstronnych gatunków tam. Powodem tego jest to, że istnieje tak wiele sposobów, w których możemy opodatkować nasze mózgi. Na jednym końcu spektrum mamy gry słowne i łamigłówki liczbowe, które ludzie kończą od zawsze, a na drugim takie jak Myst. Jeśli ktoś z was ukończył Myst i Riven bez pomocy, to albo jest...

Deweloper i wydawca Oddworld Inhabitants opublikowali nowy zwiastun swojej nadchodzącej gry Oddworld: Soulstorm, pokazując niektóre z nowych funkcji rozgrywki w platformówkach action-adventure. Oddworld: Soulstorm ukaże się wiosną tego roku na PC, jako czasowy exclusive w Epic Game Store, PlayStation 4 i PlayStation 5. Najnowsza przygoda Oddworld Inhabitants to reimaginacja kultowego...