loader

Nightfall Hacker (PC) - recenzja gry

Jako gracze wymagamy bardzo wiele od zespołów deweloperskich, które się nami opiekują. Zawsze szukamy czegoś, co jest najnowocześniejsze, czy to symfonicznego dźwięku, czy pięknie wyrenderowanej grafiki. To samo tyczy się zawartości gier, w które gramy. Zamiast brać tytuł za to, czym jest, zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że wpadniemy w pułapkę myślenia: "to jest trochę jak, (tu wstaw inną grę), wiem, czego się spodziewać". Ciągłe dokonywanie porównań nie jest dobre, ponieważ jesteśmy zbyt krytyczni, zanim jeszcze damy grze szansę. Więc spędzić trochę czasu ze mną, podczas gdy my wracamy do podstaw. Gra jest Nightfall Hacker i masz nadzieję zobaczyć, gdzie jestem od jak idziemy.

 

Na pierwszy rzut oka, Nightfall Hacker jest o tak proste, jak można dostać. Teraz, nie mówię tego, aby zdyskredytować Teradile, mądry dżentelmen za grę w jakikolwiek sposób, po prostu zbudować jakąś perspektywę. W rzeczywistości, ten tytuł byłby bardzo w domu na PC z późnych lat 90-tych do początku 2000, i to jest również część punktu.

Nightfall Hacker jest list miłosny do gry przeglądarkowej, że niektórzy z was mogą pamiętać z powrotem wtedy o nazwie The Nightfall Incident. Ta gra była na stronie internetowej LEGO i garnered nieco kultu następujące. Nightfall Hacker bierze ten wcześniejszy tytuł jako wzór i opiera się na nim. Tak więc, choć mamy dwadzieścia kilka lat, ta nowa, zaktualizowana gra jest nadal bardzo w zgodzie z tym czasie.

W Nightfall Hacker wcielasz się w rolę hakera white-hat i musisz wykonać zadania, aby zarobić pieniądze. Dla tych z was, którzy nie wiedzą, termin, white-hats są chłopaki i dziewczyny, które chronią systemy komputerowe przed włamaniem, są one zasadniczo dobre chłopaki. W swojej podróży przez grę, choć, zaczniesz się uczyć, że czarne kapelusze są do czegoś nikczemnego i trzeba będzie ich powstrzymać.

System, który hakujesz, pojawia się jako dwuwymiarowa siatka z punktami tarła w zależności od tego, ile programów masz prawo użyć do rozwiązania tego problemu. Każdy program powinien być traktowany trochę jak pionek w szachach, ponieważ porusza się inaczej i ma inny zasięg ataku, tak jak każda inna jednostka w grze strategicznej. Celem jest usunięcie złośliwego oprogramowania z systemu, chroniąc go w ten sposób i kończąc pracę.

Kopniak w tył tutaj jest to, że można tylko jeden go na poziomie w czasie. Jeśli stracisz jedną ze swoich jednostek, nie możesz po prostu stworzyć kolejnej i kontynuować. Jeśli coś poświęcisz, lepiej upewnij się, że możesz ukończyć poziom bez tego. Jeśli stracisz wszystkie swoje programy, cofasz się do początku, więc używanie głowy jest najważniejsze.

W zależności od programu, którego używasz, będzie oczywiście zależało, jak się on zachowuje. Niektóre programy tworzą za sobą ślad. Najlepszym sposobem na wyobrażenie sobie tego jest to, że używany program infekuje (chroni) pliki w trakcie pracy, wzmacniając się w tym procesie. Możesz nazwać ten ślad życiem programu. Jest to ważne z dwóch powodów. Po pierwsze musisz się upewnić, że twój program może wyrządzić wystarczająco dużo szkód infekującemu, by go zabić, zanim on zabije ciebie. Po drugie, twoje jednostki nie mogą poruszać się po tym śladzie, więc musisz wziąć to pod uwagę podczas swojej tury. Oczywiście jednostki twojego przeciwnika również nie mogą, więc to również powinno mieć wpływ na twoją strategię.

Cel jest prosty. Spełnienie tego celu to moment, w którym ta gra staje się mini-koszmarem. AI nie jest głupie, więc będziesz musiał użyć trochę rozumu, jeśli chcesz je przechytrzyć. Plusem tego jest jednak to, że zawsze jest więcej niż jeden sposób na rozwiązanie zagadki, więc nie będziesz walił głową w mur szukając jednego rozwiązania, jeśli utkniesz.

Orzechy i śruby tutaj są naprawdę ważne, ponieważ jest to, gdzie gracze mogą nawet nie dać Nightfall Hacker szansę na całkowicie nieuczciwych powodów. Graficznie, ta gra jest naprawdę podstawowa. Jesteś dosłownie po prostu przenieść symbole wokół na siatce. Co ważne tutaj jest to, że to wszystko jest bardzo w zgodzie z estetyką. Nie interesują nas godzinne cut-scenki czy grafika stworzona w Unreal Engine - cokolwiek to jest - teraz. Zdecydowanie polecam odłożyć na bok wszelkie wrażenia dotyczące wyglądu i po prostu dać Nightfall Hackerowi spróbować. To jest tego warte.

Dźwięk, podobnie jak reszta estetyki, jest stosunkowo prosty. Jest to podstawowe, nastrojowe i całkowicie pasuje do gry. Żadna z misji są podane jako mówione rozmowy z NPC, wszystko odbywa się w polach tekstowych. Wszystko to są małe rzeczy, ale oddają hołd pewnemu okresowi w historii gier i robią to bardzo dobrze.

Istnieje kilka rzeczy w UI, które moim zdaniem mogłyby zrobić z polerowania się dotykać. Pierwszą z nich jest to, że jeśli stracisz poziom, musisz wrócić do drzewa poziomów i zacząć od nowa. To jest w porządku, jeśli jesteś w części tego drzewa z więcej niż jednej gałęzi, ale jeśli trzeba zakończyć, że poziom, aby przejść, to staje się trochę powtarzalne. Przycisk restartu poziomu, który możesz nacisnąć, gdy wiesz, że nawaliłeś, byłby naprawdę pomocny. Kiedy zginiesz, powrót powinien być opcją, a nie regułą, prosty ekran z pytaniem, czy chcesz grać ponownie, czy się cofnąć, byłby miły.

To stosunkowo niewielka wada, ale klikanie na i z jednostek nie zawsze jest łatwe. Kilka razy zdarzyło mi się przypadkowo zabić inny z moich programów, ponieważ próbowałem kliknąć na niego, podczas gdy nie atakowałem jednostką, której aktualnie używałem. Friendly fire jest zdecydowanie na w tej grze i to jest puzzler Myślę, że nie powinno być. Klikanie z jednej jednostki na drugą powinno być po prostu tym, bez obaw o negatywne skutki.

Wreszcie, dla oszczędności czasu, nie powinno być monit, który mówi, że nie jest możliwe, aby zakończyć poziom. Miałem to dzisiaj z jednym z nich, gdzie nasze jednostki po prostu tańczyły, ale nie mogły się nawzajem zabić. To byłoby na ad-Infinitum, gdybym nie zamknął poziom i zaczął od nowa.

Na całym Nightfall Hacker jest naprawdę wciągająca puzzleler. Można stracić poziom w kółko, ale to nie sprawia, że chcesz umieścić grę w dół w frustracji. Jeśli kupiłeś kilka różnych programów, będziesz chciał spróbować je wszystkie w różnych kombinacjach, aż się uda. Ta gra ma ponad 100 poziomów do gry z ponad dwóch kampanii dla jednego gracza, więc mnóstwo do przejścia. Myślę, że zrobiłem około pierwszych 10 lub 15 poziomów do tego punktu i nie ścigać się przez nich. Utknąłem w tej chwili, ale to nie będzie na długo, bo wrócę później, aby się odkleić.

Kilka drobnych niuansów UI na bok, Nightfall Hacker jest naprawdę wciągająca mała wycieczka i jeden, który jest dobrze warto szukać na Steam. To jest bardzo dużo przypadek nie oceniaj książki po okładce. Może i wygląda prosto, ale uwierzcie mi, wygląd może być mylący.

 

Wygląd i wrażenia - 7/10

Wyzwanie - 9/10

Wartość powtórki - 8/10

UI i interfejs - 6/10

Stosunek jakości do ceny - 8/10

7.6/10

Pełen szacunku hołd Haker Nightfall nie jest grą krzykliwą. Nie ma tu tak naprawdę żadnych dzwonków i gwizdków i absolutnie mi to nie przeszkadza. Dla mnie jest to genialny single-player puzzleler z grafiką dopasowania i nieco clunky UI. Żaden z moich zarzutów nie może być naprawiony i w sumie, jeśli weźmiesz tę grę w sposób, w jaki powinieneś, jako hołd dla wcześniejszych czasów w grach, myślę, że będziesz miał dużo zabawy z nim.

Zobacz

Wow. Grałem w kilka szalonych gier w przeszłości (patrzę na ciebie Castle Crashers), ale nigdy w coś tak czysto chaotycznego jak Guntastic. I, przed założeniami są wykonane pozwól mi tylko powiedzieć, to była zabawa chaotyczne, nie wściekły chaotyczne. Guntastic to multiplayer, one-shot-one-kill arena brawler, gdzie koncentruje się na usunięciu innych graczy tak szybko, jak to...

Postanowiłem zrecenzować tę grę nie tylko jako gracz, ale także jako wielki fan wrestlingu, wielki fan wrestlingu lat 90-tych i GINORMOUS WWF Wrestlemania 2000/No Mercy for the N64 fan. Zakładam, że to właśnie ta osoba będzie potencjalnie najbardziej zainteresowana tą grą. Oznacza to, że ta recenzja będzie zawierała kilka kalamburów i odniesień do pro-wrestlingu, Ooh yeah dig it!...

Uwielbiam dobre gry taktyczne. Te tytuły, jeśli są zrobione dobrze, są jak szachy na sterydach. Inną miłą rzeczą w tym szczególnym podgatunku gier strategicznych jest to, że większość z tych tytułów są oparte na kolei, co daje czas do myślenia i planowania. Teraz wiem, że niektórzy z was będą woleli gatunek RTS i całkowicie rozumiem dlaczego. Kochałem Starcraft 2 i Command...